dinsdag 7 september 2010

Cavia's enzo

Hola!

Dag vier in mijn gezin en alles gaat nog altijd goed!
Eergisteren zijn we met een groep familieleden gaan eten in een restaurant en omdat ik niets begreep van de kaart, liet ik mijn familie kiezen. Mamà vroeg of ik zin had in cui. Ik had geen idee wat dat was, maar gelukkig werd ik gered door mijn nicht, die zei: 'I think they have it as a pet in her country'. CAVIA dus.
Ik heb dan maar iets anders genomen omdat ik liever eerst een beetje wen aan het eten hier voordat ik cavia's begin te eten, maar drie anderen aan de tafel hadden wat later wel zo'n lief diertje op hun bord liggen.
Met hoofd en al, hmmmm.

Na het eten zijn we doorgereden naar een stuk land van mijn gezin, waar ze een soort mini-boerderij hebben. We gingen binnen in een huisje en ja hoor... tientallen schattige cavia's waren daar aan het rondsnuffelen. Genoeg om een paar jaar van de eten blijkbaar.
Ik heb er eentje vastgenomen en gerustgesteld: 'no te voy a comer'.
Op het boerderijtje stonden ook schapen en een varkentje. Ik vroeg aan mamà of ze al hun eten daar haalden en ja hoor. Alles wat op mijn bord zal verschijnen dit jaar, liep daar nog vrolijk rond.
Over de versheid van mijn eten heb ik dus niet te klagen!

Na het boerderijtje hebben we nog wat rondgereden en we zijn gestopt op een paar plaatsen, bijvoorbeeld een heel leuk marktje met allemaal traditionele peruanen (die zie je hier heel veel, met de gekleurde kleren en hoge hoed en een baby in een sjaal op hun rug). We zijn ook op bezoek geweest bij een echte traditionele familie die in de bergen woont in een huis zonder deur.

Gisteren ging ik normaal gezien voor het eerst naar school, maar in de ochtend kwamen we de presidente van AFS Cajamarca tegen en zij zei dat dat pas voor vandaag was. Om vijf uur vanavond gaan we een kijkje nemen en alles regelen en we moeten pas echt naar school vanaf volgende maandag. De presidente vond dat beter omdat we dan eerst de kans hebben om de stad te verkennen. Nog een paar dagen vakantie dus!

Voor zover mijn avonturen. Tot de volgende!

Hanne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten