zaterdag 11 september 2010

LAMA's²!

Hola!

Ik loop hier nu al 10 dagen rond in Peru en ik heb toch al wel wat vreemde dingen gezien. Onder andere veel borsten. Je ziet hier af en toe op straat een mama die haar kindje melk aan het geven is, terwijl zij zelf bijvoorbeeld aan het werk is. Toen ik een broek ging kopen in een winkeltje en ik naar een bepaalde broek wees, nam een van die mama's haar kindje (al voedend) in haar rechterhand en haalde ze de broek met haar andere hand uit een stapel broeken. Intussen vielen er nog wat dingen naar beneden, die het kindje gelukkig niet raakten. We hebben ook eens de weg gevraagd aan een meisje, maar omdat zij het niet wist wees haar vriendin ons de weg. Met één hand, want met haar andere arm was ze haar baby onder haar borst aan het houden. Maar dat is hier allemaal niet vreemd.

Vandaag ben ik naar de markt geweest, waar je onder andere kippen kon kopen om op te eten. Gepluimd, maar met de kop en de poten er nog aan. Lekker blijkbaar, maar toch een vreemd zicht. Mijn mamà kocht geukkig een kip zonder kop, die nu nog steeds in de keuken ligt, wat niet echt smakelijk is om naar te kijken tijdens het eten. Verder was de markt wel heel mooi en kleurrijk, met vele traditionele peruanen met hoge hoeden die allemaal lekkere en speciale dingen verkochten. Fruit in alle kleuren en maten!

Verder ben ik natuurlijk ook nog naar de univesiteit geweest. Soms leuk, maar soms ook echt saai. Bijvoorbeeld drie uur lang kunst, maar dan gewoon drie uur lang naar een diashow van schilderijen kijken waarbij de prof bij elke dia een Spaanse saaie uitleg gaf. Aburrido!
Filosofie was wel heel boeiend en die prof verstond ik vrij vaak omdat hij heel duidelijk en traag praatte. Klein minpuntje: die les begint om zeven uur in de ochtend. Reken daar een half uur stappen bij en jaaaa, dat is vroeg opstaan!
Ik vind het wel heel leuk om zoveel te wandelen. Gisteren ben ik voor het eerst alleen naar huis gewandeld en het was niet eens zo gevaarlijk. Om negen uur in de avond heb ik wel een motortaxi naar huis genomen want in het donker naar huis wandelen is echt niet aan te raden in dit land.

Nog een paar weetjes:
  • Ik heb nog geen bonen voorgeschoteld gekregen. Leve Cajamarca!
  • Op de markt koopt mijn mamà elke week verse bloemen voor in elke kamer.
  • Ik heb pasfoto's laten trekken, wat echt lang duurde omdat mijn hoofd er van de meneer perfect moest opstaan (de oude man kwam steeds mijn haar goedleggen en mijn hoofd een milimeter bewegen) en omdat je hier blijkbaar triest moet kijken op foto's. Lachen=opnieuw.
  • Ik ga een sport zoeken, waarschijnlijk taekwondo ofzo:)
 Zo, dat was het voor vandaag.
Hasta luego!

Hanne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten