vrijdag 24 september 2010

Dag 24: de tijd gaat snel.


Hola!

Intussen ben ik al 24 dagen in Peru. De tijd gaat snel!
Zaterdag ben ik naar een 15años geweest. Dat is de 15e verjaardag van een meisje en die dag gaat hier niet onopgemerkt voorbij. Het feest was in een vrij grote zaal, die in het thema "roze" was ingericht met allemaal ronde tafeltjes en een dansvloer. Het leek meer op een trouwfeest dan op een verjaardag.
De dag voordat we naar het feest gingen, kwam ik te weten dat de dresscode voor zo'n dingen avondkledij is. Ik ben dus heel de dag op zoek geweest naar een jurk en schoenen. Met hakken, dat moet. Best pijnlijk, vijf uur dansen op hakken. En ook niet nodig aangezien ik zo al de grootste was en ik met die schoenen ver boven alle jongens uitstak.
Grappig wel.

Het feest begon met een ceremonie, daarna was er eten en daarna begon iedereen te dansen. Wat later kwamen er dan verklede mensen binnen, sommigen op hoge stelten en zij begonnen maskers en gekke hoofddeksels uit te delen. Ik heb mijn gek hoofddeksel na het feest weggegeven aan een klein jongetje dat op een karton ging slapen op straat vlak bij de feestzaal. Het was een heel leuk jongetje dat heel de tijd grapjes maakte, maar dat wel geen huis had en dus op straat moest slapen. Hij was heel blij met het gekke ding dat ik hem gaf en toonde het aan iedereen. Zo schattig! Ik wou hem meenemen naar huis.
....

Vanaf hier was ik daarnet verder aan het typen maar ik drukte blijkbaar op iets verkeerd en heel mijn bericht is plots verdwenen. Opnieuw beginnen dus. Jeuj.
Ik denk dat ik hier was beginnen schrijven over school.
Enkele weetjes:
  • Eergisteren ging mijn gsm plots af in de les. Ik wou hem afzetten, maar de professor vond dat precies een raar idee en gebaarde dat ik in de gang moest opnemen. Wat hij zelf die les drie keer deed. Het is hier niet de gewoonte om af te leggen als je les hebt. De ene helft gaat in de gang bellen, de andere helft begint heel stil in de klas te bellen.
  • Er wordt hier veel vriendschappelijker omgegaan met professoren. Enkel hun voornaam wordt gebruikt en voor de les krijgen ze een handje en een “hola prof”. Wanneer ik wordt voorgesteld aan directie, begroeten ze me altijd met een kus. Net zoals vrienden of familie.
  • Wim (andere belg) en ik zijn gisteren ontvoerd uit onze les om foto's te laten trekken met de directeur voor een of andere krant. We zijn blijkbaar de eerste uitwisselingsstudenten in de univ en dat willen ze de wereld laten weten:) We hebben in ruil een rugzak en een tshirt van de univ gekregen. Leuk!
  • Lessen van drie uur zonder pauze duren laaaaang!
  • Een niet-school weetje: zaterdag zat de hele stad (=veel mensen!) zonder stroom, maar dat is hier niet zo abnormaal. Gebeurt wel vaker.
Dat was mijn week zo ongeveer. Morgen ga ik weer naar een 15años. Mijn broers hebben blijkbaar nogal wat vriendinnen van 15. En zondag is het elke week familiedag. Dan gaan we eten en rijden we ergens naartoe.
Wie nog iets wil vragen of zeggen kan me altijd mailen: hanneke543@hotmail.com

Tot de volgende!

Hanne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten