zaterdag 4 september 2010

Eerste bericht vanuit Peru!

Hallo familieleden, vrienden,…

Op 1 september zijn we met meer dan 20 AFS’ers vertrokken naar Peru. Op de luchthaven (en de dagen ervoor) was het nauurlijk even moeilijk om voor zo lang afscheid te nemen, maar verder is alles tot nu toe heel goed meegevallen.
We kwamen na vele uren vliegen aan in Lima, waar onze aankomstoriëntatie begon. Deze 2 dagen waren heel leuk en we hebben veel gelachen, voor het laatst in het Nederlands.
Verder viel het me op dat we 2 keer per dag aardappelen aten, telkens zowel in de soep, het voorgerecht, als bij de echte maaltijd. Dat wordt dus verdikken dit jaar;)

Na twee dagen zijn we met vijf AFS’ers naar Cajamarca vertrokken: een busrit van ongeveer 16 uur. Klinkt niet echt aangenaam, maar de zetels waren echt zalig en we hebben de helft van de rit kunnen slapen. Tegen het einde van de rit steeg de spanning wel, want we zouden voor het eerst onze gastfamilie zien. In het station werden we al opgewacht door een AFS comité en enkele gastfamilies en vrienden. Mijn familie kwam vijf minuten later aan. Het was heel leuk om ze te zien.

Ze hebben mij meteen een deel van Cajamarca getoond door eroor te rijden en dingen aan te wijzen en uiteindelijk kwamen we in de doodlopende straat waar het huis staat waarin ik dit jaar ga wonen. Het is echt een heel mooi huis. Na een halve dag voel ik me hier al thuis, ook omdat de mamà zo vaak zegt dat dit mijn huis nu ook is (es su casa, Channa).
Mijn kamer is ook heel leuk. Hij is volledig roze, compleet met barbie-hoeslaken (net als thuis eigenlijk) en alles. Ook handig is dat ik mijn eigen badkamer heb. Niet nodig, maar wel eens leuk.
Dan mijn familie! Ik heb hier drie broers (José Martin, Eduardo, Javier) en een zus die in trujillo studeert (Noémy), op vijf uur rijden van hier en aan het strand dus dat worden leuke bezoekjes.
Mijn mamà, Pilar, is directrice van een kleuterschool, praat veel en is heel lief en papà werkt in een reuzegrote mijn als chemicus of zoiets.
Maandag mijn eerste schooldag, daar ga ik zeker nog over schrijven.

Hasta luego!

Hanne

1 opmerking:

  1. Dan toch dagverloop 2? Klavertjevier geholpen?
    Hopelijk klikt het goed met je familie! Want wacht maar tot ze u kamer morgen zien!:s
    Kijk alvast uit naar volgend verslag.
    Ie de hakke!
    Jokke

    BeantwoordenVerwijderen