donderdag 9 september 2010

Eerste dag universiteit

Hallo!

Snel even een berichtje, want over 10 minuten vertrek ik (te voet) voor de tweede keer naar mijn universiteit, de Universidad Privada del Norte. Voorlopig is het daar heel leuk, ze houden duidleijk van buitenlandse studenten en Wim (andere AFSer hier) en ik mochten ons lessenrooster mee kiezen. De directeur praat engels en is heel vriendelijk. Om half 11 gaan we nog is met hem praten om te zien of we filosofie, psychologie en wiskunde (Wim) kunnen volgen. Daarna krijgen we twee uur les over Peru denk ik, in het vak Identidades y Communicación en van vier tot zeven hebben we Lenguaje audiovisual. Ben benieuwd!

Gisteren zijn we naar de eerste les fotografie geweest. De professor is jong en vriendelijk en praat ook engels. Hij praat traag Spaans en legt alles goed uit. Onze klasgenoten hebben zich allemaal voorgesteld en het leek toch alsof we welkom waren:)
Na school hadden we nog twee uur voordag we op een AFS bijeenkomst moesten zijn dus zijn we naar het centrum gewandeld, wat heel leuk was omdat we onderweg langs echte peruaanse straten wandelden en langs allemaal kleine winkeltjes.
Op de AFS bijeenkomst hebben we geleerd over de gewoontes in Cajamarca. Zo bleek onder andere dat mensen in Peru allemaal hun schoenen aanhouden in huis. Daarom keek mijn mamà dus zo raar en vroeg ze of ik het niet koud had toen ik de eerste dag op kousen rondliep!
Een andere gewoonte is dat de ouders niet gaan slapen voor hun kinderen thuis zijn als die uitgaan. Altijd op tijd komen, dus.

Zo, tijd om naar school te gaan.
Tot later!

Hanne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten